tirsdag 1. november 2011

Gamle skatter


Vil gjerne vise dere noen ting som jeg er veldig glad i og som jeg har vært så heldig å arve etter min mors tante som ble hele 96 år.


Den mørkebrune puten med broderte blomster, er den vakreste puten jeg har, Jeg elsker den! Den gir akkuratt den følelsen i interiøret som jeg liker så godt:) Gamle håndlagte hekleduker kan jeg ikke få nok av, de er jo så fine!







 

Jeg har så mye fint håndarbeid i huset som jeg har arvet og jeg er så utrolig glad i  disse tekstilene:) Tenk alle de timer som er brukt for å lage dette! Jeg elsker gjenbruk, det finnes ikke noe som er mer sjarmerende og så har så mye sjel. I tillegg så tar du vare på planeten vår med å kjøpe ting brukt.
På Fretex kan du være heldig å finne mye fint, både av møbler, klær og mye annet:)

Ønsker alle en trivelig tirsdag.

Gode klemmer fra Ellen.

24 kommentarer:

  1. Fantastisk herlige bilder! Så nydelig med alle de heklede dukene oppå hverandre. Virkelig flott med rosene og mosen også. Der ga du meg et tips! :) Herlige bilder all over. :) Minner meg om præriestil. :)

    SvarSlett
  2. Såååå fint innlegg, søtaste Ellen! ♥ Nydelege bilete! Minnar meg om den stilen eg har her for tida, med mange hekledukar (men du hadde LITT fleire enn meg, hihi)

    Du er inspirerande og skjønn - eg likar det!

    tirsdagsklem ♥

    SvarSlett
  3. Ellen, your pictures fill my heart and my spirit as well as my eyes. Gorgeous would hardly describe them.

    Have a blessed day,
    Barb ♥

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder ♥
    Kjempesøtt med heklabrikker med rose på toppen.
    Pokalene med rose i mose var også veldig fint.
    Det er en fryd å se dine bilder.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  5. Hei Elin =)
    Ingenting er som noe som er arvet og har sin historie:)
    Herlige bilder og kombinasjoner med rosene!
    Godt og se at du koser deg i hjemmet og putler med små ting når du orker!

    Ha en fin kveld.
    Gode klemmer fra Mona

    SvarSlett
  6. For noen herlige bilder du viser Ellen! Jeg likte spesielt stabelen med de heklede brikkene. Næh! - så fint! sa jeg for meg selv:-) Koselig med arvet håndarbeid, både puten i sofaen og putepynten på veggen:-) Og alle rosene!
    Helt enig med deg at det er fint å heller gå for gjenbruk og pynte med gamle skatter.
    Tusen takk også for veldig koselig hilsen hos meg, blir alltid glad når du titter innom!
    Ha en riktig fin kveld, klem fra meg.

    SvarSlett
  7. Så nydelige ting du viser- ting med MASSE historie som passer perfekt inn hos deg :-) Flotte bilder inne hos deg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. Flotte ting du har arvet og funnet på gjenbruk:)
    Enig...ting med sjel er best:)
    God kveld til deg:))

    SvarSlett
  9. Gamle håndarbeider er virkelig verdt å ta vare på. Du presenterer de så flott i dette innlegget, som alltid.
    Ha en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  10. Åhh så mycket vackert du visar!
    Kudden så fin!!!!
    Ha en fin dag!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  11. Hej Ellen.
    Flotte ting du viser - ting med sjæl, og som der er lagt mange timers arbejde i.
    Ønsker dig en god onsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  12. Hej, underbara rosor, som får sällskap av en lite sliten sötnos. Christina

    SvarSlett
  13. Sååå vakkert Ellen,sitter bare å måper over bildene :)) Så harmonisk ♥
    Prøvde å legge inn kommentar igår men det gikk ikke,har hatt problemer i det siste !

    Klem klem ♥

    SvarSlett
  14. Gode billeder.
    Hvor har du været heldig at arve så mange smukke gamle ting. Selv holder jeg også af gamle ting.
    Tak for kigget.

    SvarSlett
  15. Trivelige bilder, og en nydelig ide med å stable små heklebrikker! Gjenbruk står mitt hjerte nær også, gamle ting har "sjel", og du finner dem ikke i annenhver "ting-og-tang-butikk". Dessuten er det miljøvennlig! :)

    SvarSlett
  16. Tusen takk for en varm velkommen tilbake hilsen i fra deg på bloggen min. Den varmet godt. Nå skal jeg jammen kose meg rundt om i blogglandia. Og din blogg ble første stopp for meg. Herlig å se disse vakre gamle skattene din. Håper du også hadde en fin hagesesong.
    Ha en riktig fin kveld/natt.
    Klem fra meg :-))

    SvarSlett
  17. Kære Ellen. Hvor har du mange smukke ting, de bliver endnu dejligere, når du har så mange gode minder med dem. Jeg er også meget! glad for alt hvad jeg har arvet fra familiemedlemmer. Bare det var mig, der havde den flotte stabel hæklede små-duge....

    kh Anne Mette

    SvarSlett
  18. Hej EllenJeg har arvet flere ting fra mine bedsteforældre. Bl.a. et gammelt træskilt, der hang ude foran min bedstefars købmandsbutik.
    Bunken med de hæklede mellemlægsservietter/små duge er bare bedårende.

    Hav en dejlig helg
    Jeg har åben i butikken, og søndag rejser min mand på forretningrejse igen.
    X Birgitte

    SvarSlett
  19. For en flott pute du har arvet!!!
    Å de hekledukene er jo bare nydelige...
    Fantastisk inspirerende bilder du viser,slike ting vi blir glade av:)
    Jeg har vært så heldig å få en bunke med gamle duker av mine svigerforeldre,de har tilhørt min manns beste og oldeforeldre,dette er virkelige skatter;)
    Må få vasket de opp og plassert de på en plass de kommer til sin rett:)
    Ønsker deg en god helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  20. Jeg er så glad for å se at det er flere enn meg som synes gamle håndarbeid er skatter å ta vare på. Tenk på all tiden så har gått med til disse arbeidene, flittige hender. Det er nesten en kunst som har gått i glemmeboken i våre dager. Er så heldig selv at jeg har arvet masse etter foreldre og besteforeldre, skatter som jeg setter utrolig stor pris på :) Flott innlegg!

    SvarSlett
  21. Hei på deg!
    Så mye lekkert!!
    Helt nydelig måte å vise flotte hekleduker på:)
    Og vakker pute du har arvet, så koselig med slike ting som går i arv.
    Har vært en dårlig blogger i det siste, juleproduksjonen får ta litt av skylden..
    Håper det roer seg litt etter hvert.

    Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  22. Vilket romantiskt och skirt inlägg. Jag älskar också dessa kulturskatter. Är ju inte så många som handarbetar idag, och dessa arbeten säger så mycket om alla nedlagda timmar vid nålen... Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Pia

    SvarSlett
  23. Herlige bilder fra deg! Det er alltid noe eget med
    gamle ting. Stua di kler så godt disse skjønnheten
    synes jeg.

    Unn :)

    SvarSlett