torsdag 4. august 2011

Lavatera trimestris, ett must!

Nå blomstrer mine nydelige poppelroser, de er så utrolig vakre synes jeg!








Spesielt godt liker jeg den som heter Pink Beauty og er lys rosa i fargen. Jeg har skrevet ett innlegg om disse skjønne sommerblomstene tidligere på bloggen her, og nå gjør jeg det igjen:)  Jeg fikk ikke sådd den hvite i år:(  Jeg har sådd Pink Beauty og silver cup.

Den "nye" sorten som jeg bestilte hos Rara Växter er den samme som heter Pink Beauty, bare under ett annet navn. Jeg forkultiverer noen av frøene inne i februar, da har jeg store flotte planter til sommeren:)

Klemmer fra Ellen.

6 kommentarer:

  1. Stokkrosene er også min favoritt. Bruker å så de inne jeg og. Nydelig der de står ved de hvite møblene. Jeg planter de ofte sammen med hvit småkrage.

    SvarSlett
  2. Hej Ellen.
    Super flotte billeder af nogle smukke blomster.
    Ha´en god torsdag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. Så flotte ,jeg sådde poppelroser i fjor og nå når jeg ser bildene dine angrer jeg får at jeg ikke har de i år. De blomstrer jo nesten helt til fosten tar dem ,Marit.

    SvarSlett
  4. Kjempeflott, Ellen!
    Så erlige farger og mengder....dette må jeg så til neste år:)

    SvarSlett
  5. Flotte blomster med flotte farger :-)
    Go helg!!
    Klem i fra Line

    SvarSlett
  6. Hoi, hva gikk jeg glipp av, skal definitive så sommerstokkrosene til neste år, sååå fine! Spørs om de trives like godt hos meg, men vi prøver :)
    God helg

    SvarSlett